Elérhetőségek

MEZŐFI CSABA e.v.

Cím: 6500 Baja,
Szegedi út 121.
Telefon:
+36 30/24-90-196
E-mail:
hidraulika@mezofi-hidraulika.hu
Kapcsolatok Facebook


TRIDEC forgózsámolyos, többtengelyes kormányzás

A nagyméretű, különleges kialakítású szerkezeteket, gépeket olyan közúti szállítójárművel kell eljuttatni a felhasználó helyére, amely alkalmas a közlekedési útvonalak nyomkövetésére. Ezt olyan módon kell megoldani, hogy a hátsó kerekek a lehető legkisebb csúszással és súrlódással képesek legyenek legördülni a fordulási íven. Ez úgy lehetséges, hogy a forgózsámoly elmozdulásával szinkronban, arányos jelet kell eljuttatni a hátsó kerekek fordulását biztosító egységhez.
 
A szállítójármű hossza - amely a 25 métert is elérheti – korlátozza a mechanikus kialakítások lehetőségét. A hidraulikus berendezések egyik nagy előnye, hogy a hidraulikus energiát csővezetékek segítségével könnyen el tudjuk juttatni a működtetési pontokra, kis veszteségek mellett.
 

A TRIDEC kialakította a legoptimálisabb kormányrendszert erre a feladatra. A rendszer zárt központú, párhuzamosan kapcsolva egy külső hidraulikus tápegységgel - amely távvezérlővel az adott szinkronjelet figyelmen kívül hagyva - önálló kormányzást tesz lehetővé a legkülönlegesebb manőverezésekhez.

A TRIDEC kormányrendszer főbb elemei:

1, forgózsámoly
2, vezérlő munkahengerek
3, kormány munkahengerek
4, vezérlőtömb
5, hidraulikus tápegység
6, távvezérlő

TRIDEC kormánykialakítás

A TRIDEC kormányrendszer leírása, kapcsolása:

Forduláskor a vezérlő munkahengerek (a forgózsámolyra vannak felszerelve) egymáshoz képest ellenkezőleg elmozdulnak. A kiszorított hidraulikaolaj - a multi kuplungon és a csővezetéken keresztül - a kormány munkahengerekbe jut el. A TRIDEC kormány munkahengerek a nyomás hatására szintén egymáshoz képest ellentétesen elmozdulnak, és egy forgócsapágyazáson keresztül az irányító karok segítségével elfordítják a kerekeket. A nem kívánatos nyomáscsúcsok kialakulását mindegyik csővezetékben egy-egy nyomásszelep gátolja meg.

Előfordulhat, hogy a kényszerkormányzás adott helyzetben – pl. szűk helyen történő manőverezésnél - nem megfelelő hatékonyságú. Ilyenkor a TRIDEC távvezérlő segítségével, a vezérlőtömb szelepein át ún. távkormányzást tudunk létrehozni. Az egyenes beállás helyzetét egy beépített jeladó segítségével tudjuk ellenőrizni.

Amennyiben az elektromos működtetés feltétele nem áll a rendelkezésre, úgy a vezérlőtömbön elhelyezett, párhuzamosan beépített kézi pumpa segítségével van lehetőség a kormányzási szög beállítására.

 

TRIDEC szelepblokk

P - nyomó csatlakozó a szivattyútól; T - tartály csatlakozó; V - légtelenítő csavar 2h - kézi pumpa; 6-irányváltó szelep; 7.1 és 7.2 - hidraulikus rövidzár D1, D2, D3, D4 - nyomáskapcsolók; M1, M2, M3, M4 - mérőpontok

Karbantartási, ellenőrzési feladatok a TRIDEC kormányrendszernél:

A napi ellenőrzések folyamán feltétlen meg kell győződni a szivárgásmentes működésről. Ellenőrizni kell a vezetékrendszert, multi kuplungot, a hengerek beszerelési helye alatti területet. A tápegységben ellenőrizni az olajszintet a nívópálca segítségével.

TRIDEC tápegység

1 - tápegység ház; 2 - olajfeltöltő nyílás+szintjelző; 3 - olajtartály; 4 - olajszűrő; 5 - tankági csatlakozó; 6 - behúzó relé; 7 - elektromotor 3 KW; 8 - hidraulika szivattyú nyomásvédő szeleppel

A biztonságos kormányzás alapfeltétele a fenti ellenőrzések elvégzése!

FONTOS!

A TRIDEC kormányrendszer megbontása, szakszerűtlen szerelése, beállítása balesetveszélyes! Helytelen működés, olajszivárgás esetén kérje szakműhely segítségét!

Ne feledkezzünk meg arról, hogy a kormánymű BIZTONSÁGI berendezés, szakszerűtlen javítása, beállítása balesetet okozhat!

 

 

Mezőfi Csaba

 

 

TRIDEC forgózsámolyos, többtengelyes kormányzás


Vissza az előző oldalra!
MEZŐFI CSABA e.v. - Magyar